487 722 291

Krátce na začátek, co to vlastně USN je a k čemu se používá? USN je zkratka modulu „USNESENÍ A PORADY“, jak již název napovídá, jedná se o přípravu a tvorbu materiálů pro zastupitelstva a rady obcí a měst. Samozřejmostí je možnost vedení a zpracovávání porad a komisí jakéhokoliv druhu.

Modul nám umožňuje pracovat s ním i přímo na daném jednání a veškeré výstupy zaznamenávat a distribuovat dále. Ale dost k funkčnostem modulu, pojďme se podívat na zkušenosti referentů a správců, kteří s daným modulem začínají, nebo již několik let pracují.

S dotazy na zkušenosti s modulem USN jsem oslovil Správce IT na Městském úřadě v Lanškrouně pana Petra Celého, dále tajemníka Městského úřadu Chropyně pana Ing. Jiřího Roseckého a tajemníka Městského úřadu Moravský Beroun pana Bc. Marka Malínka. Těmto pracovníkům jsem položil všem stejné dotazy a to :

  1. Z jakého důvodu jste pořídili USN (popřípadě přešli z jiného systému)?
  2. Jaké bylo vaše očekávání od systému?
  3. Pro které jednání modul využíváte? RM, ZM, komise, porady atd.?
  4. Jak dlouho modul používáte?
  5. Jste spokojeni s modulem? Popřípadě co byste vylepšili?
  6. Kolik pracovníků modul využívá?
  7. Na které další moduly máte USN propojeno?

Začneme od Městského úřadu Chropyně, který modul usnesení používá asi rok a půl. Prvotní spuštění modulu začalo rokem 2018. Na dotazy odpovídal pan tajemník Ing. Jiří Rosecký. Jako druhý odpovídal pan tajemník Moravského Berouna pan Bc. Marek Malínek a na závěr pan Petr Celý z Městského úřadu Lanškroun.

Z jakého důvodu jste pořídili USN (popřípadě přešli z jiného systému)?

„Žádný podobný systém jsme neměli. Dříve se materiály na jednání zastupitelstva připravovaly velmi strohé, na jednání rady se většina materiálů předkládala ústně. Usnesení byla formulována lidově a jejich vypovídací schopnost nebyla valná. Zasedání rady se museli účastnit vedoucí odborů, kteří materiály předkládali, což je značně zdržovalo od jiné práce.

Někdy po roce 2007, kdy jsme na našem úřadě zavedli systém GINIS, jsme vytvořili šablony materiálů do rady a zastupitelstva v rámci modulu USN a vydali jsme metodický pokyn, co mají připravované materiály obsahovat a jak má být správně usnesení formulováno. V té době to znamenalo velký skok kupředu – zastupitelé dostali informace s dostatečným předstihem, ty informace byly konkrétní, v materiálech byl i přesný návrh usnesení… to vše vedlo k zefektivnění jednání.

Stále to však nebylo dokonalé. Zvláště provádět změny v materiálech znamenalo verzování souborů a zatěžování úložiště na serveru, do zápisu musela zapisovatelka vše přepsat, a kontrolovat plnění usnesení byla neskutečná „otročina“. Proto když jsem v roce 2016 nastoupil do funkce tajemníka úřadu, řekl jsem asi po půl roce této nesmyslné činnosti pomyslné „DOST“ a začal jsem hledat systém, který by přípravu, zpracování závěrů a kontrolu plnění usnesení řešil v kostce.

Systém GINIS byl u nás zavedený, nicméně ani úřady, které tento informační systém používaly, modul USN nevyužívaly. Proto jsme i my hledali jinde – Radnice VERA, Datron, Software 602... Každý měl svá pro, bohužel spoustu proti. Nakonec jsme se obrátili na vstřícné kolegyně na městském úřadě v Lanškrouně a jeli se k nim na tento modul podívat. Nakonec jsme se, ač jsme byli smířeni s tím, že žádný systém zřejmě nebude stoprocentně odpovídat našim představám, rozhodli, že ho na našem úřadě rozjedeme. „

Jak se s touto otázkou vyrovnal pan tajemník Moravského Berouna? Pan Bc. Marek Malínek

„Tento modul odpovídá potřebám našeho úřadu s tím, že urychluje a zpřehledňuje vedení materiálů jednotlivě připravovaných pracovníky úřadu pro orgány města a další rozhodovací a schvalovací proces.“

Pan Petr Celý s Městského úřadu Lanškroun se vyjádřil k tomuto dotazu velice obdobně jako pan tajemník z Moravského Berouna. Podotknu, že Městský úřad v Lanškrouně používá s dotazovaných úřadu, tento modul nejdéle a to včetně napojení na hlasovací systém.

Jaké bylo vaše očekávání od systému?

„Už jsem odpověď na tuto otázku nastínil v předchozím textu. Z mé strany vedla k zavedení nechuť do činnosti, která spočívala v evidenci plnění usnesení. Jen si to představte – ze zápisu z jednání vypsat do excelové tabulky číslo usnesení, datum plnění a odpovědnou osobu. Pak tabulku seřadit podle data plnění a k dalšímu jednání úkoly vypsat do samostatného wordovského souboru, který jsem e-mailem odeslal jednotlivým zodpovědným osobám, a ony do těchto jednotlivých souborů dopisovaly, kdy byl úkol splněn nebo v jaké fázi se nachází. Soubory zpracovatelé odeslali zpět a z nich jsem tvořil ucelený soubor pro jednání rady. Delegovat část těchto činností nešlo, protože nebylo na koho, proti využití sdílených souborů stála zase skutečnost, že všichni nemusí vědět všechno. A rada je přece neveřejná. Z mého pohledu jsem chtěl mít systém, který zodpovědné osobě zobrazí úkoly, které má k plnění, a ta jednoduchým kliknutím buď potvrdí splnění, nebo popíše aktuální stav.

Nový systém měl také materiály do jisté míry sjednotit. Nešlo mi na rozum, proč úředník, který na jedno jednání připravuje dva materiály, které jsou tematicky stejné (např. výsledek výběrového řízení na investiční akci) má v každém materiálu jinou důvodovou zprávu, a dokonce jinak formulované usnesení. Takže zde byl požadavek na možnost kopírování materiálů.

Materiály tvořené v USU nešly nijak exportovat. Vlastně šly, ale opět s tím byla hrozná práce. A my jsme chtěli zrušit nákladnou a časově náročnou distribuci materiálů v papírové podobě. Další požadavek byl tedy na světě. A kdyby se ještě do výsledného pdf souboru při exportu zrovna přidaly i veškeré přílohy, bylo by to velké významné plus.

Chtěli jsme se také zbavit onoho neustálého verzování při prováděných úpravách a nechtěných „ukliknutí“. Kolikrát se stalo, že úředník připravoval materiál třeba celé dopoledne, někdo k němu přišel něco vyřizovat, on přeskočil do jiného okna, najednou mu vyskočilo informační okno, on ho odkliknul a záhy zjistil, že si původní soubor bez uložení změn zavřel. To už je pak pozdě rvát si vlasy z hlavy.“

Podle prvotních odpovědí a odpovědí na další otázku se dá usoudit, že požadavky a důvody pro pořízení systému se na úřadech shodují. Odpověď pana tajemníka z Moravského Berouna je sice strožejší, ale význam má stejný.

„Smyslem zavedení daného systému byla právě vyžadovaná přehlednost tvorby materiálů na jednom místě, jeho následná evidence a možnosti exportu do zřízených úložišť pro zastupitele a dříve i pro radní.“

Taktéž i pan Celý má na problematiku stejný názor.

„ Sjednocení formátu předkládaných bodů od jednotlivých zpracovatelů (referentů), kontrola nad předávanými úkoly z jednání orgánů města, kontrola plnění přijatých usnesení, urychlení přípravy exportu podkladů pro zastupitele, komfortnější přehled předkládaných bodů formou odkazů na PDF dokumenty, export navržených bodů pro hlasovací systém Ministr.“

 Pro které jednání modul využíváte? RM, ZM, komise, porady atd.?

„Modul USN jsme prioritně pořídili pro jednání rady města a zastupitelstva města. Vzhledem k tomu, že tajemnice kontrolního výboru je zároveň jedním ze správců modulu USN, vede od tohoto volebního období v tomto modulu i agendu kontrolního výboru. Porady vedoucích úředníků u paní starostky, kde bývá ukládána celá řada úkolů, evidujeme jen ve Wordu. Úkoly sledujeme, plnění oznamujeme ústně, diskutujeme u nich a k tomu pijeme výbornou kávu. Občas se na pondělní poradě objeví třeba koláček nebo zabíjačka. Systém jsme zatím nepřizvali.“

Město Moravský Beroun používal modul hlavně pro jednání zastupitelstva města a rady města. V současnou dobu již radu nemá a využívá tedy systém i k tvorbě materiálů pro starostu města. Pro s radu a zastupitelstvo systém využívá i Město Lanškroun.

 Jak dlouho modul používáte?

„K implementaci modulu USN došlo na konci roku 2017, ke spuštění v lednu 2018. Systém jsme intenzivně ladili a nastavovali zhruba čtvrt roku. Zlepšování nastavených postupů, a hlavně úprava sestav, probíhá neustále. Naštěstí jsem spolu s naším informatikem absolvoval někdy v roce 2008 školení na tvorbu a úpravu šablon, takže pro nás není problém si šablony upravovat podle našich aktuálních požadavků a nemusíme s tím nikoho zatěžovat.

Zavedení systému se samozřejmě neobešlo bez fáze odporu ze strany úředníků, které však velmi brzy o prospěšnosti celého systému a jeho výhodách přesvědčil nejen můj zvýšený hlas, ale především odměna na výplatní pásce.“

Městský úřad v Moravském Berouně systém využívá od roku 2016 a MÚ Lanškroun o rok déle.

Jste spokojeni s modulem? Popřípadě co byste vylepšili?

„Spokojeni jsme, byla naplněna naše očekávání, nicméně jsme Češi a ti nejsou nikdy spokojeni stoprocentně.“

Pan Malínek se k této otázce vyjádřil následovně:
„Jako celek modul odpovídá potřebám práce našeho úřadu. Pro tuto potřebu bychom přivítali, aby výsledky schválení (rozhodnutí) se promítly k jednotlivým bodům, ke kterým bude mít zpracovatel okamžitý náhled bez nutnosti jejich dohledávání v zápisech či přehledu usnesení. Jinak dílčí změny, které jsou důsledkem jistého vývoje způsobu práce a potřeby vedení agendy, jsou prováděny na základě požadavků průběžně. „

Pan Petr Celý:

„Od počátku implementace jsme se aktivně podíleli přímo s vývojáři na odstraňování nedostatků,  vylepšení modulu a propojení s moduly USU a UKO. Troufneme si tvrdit, že jsme byli pilotní obcí pro nasazení tohoto modulu a díky ochotě asistentky starosty, která trpělivě hlásila nedostatky a návrhy na zlepšení, se nakonec podařilo s programátory Gordicu dotáhnout modul do dnešní (téměř dokonalé:) podoby.“

 Kolik pracovníků modul využívá?

„V současné době je to 18 uživatelů. Máme to štěstí, že naši uvolnění zastupitelé se s tímto systémem sžili a materiály, které předkládají oni, si připravují sami. Naopak kvůli licencím do tohoto systému nemají přístup ředitelé příspěvkových organizací a jimi zaslané podklady zpracovává asistentka starostky. Systém má celkem 4 správce (tajemník, vedoucí odboru vnitřních věcí, asistentka starostky a informatik), kteří ho administrují. Celkem tři úředníci mohou do systému jen nahlížet, protože jsou nositelé úkolů, ale nemohou žádný z materiálů editovat.“ – Ing Jiří Rosecký

Na MÚ Moravský Beroun je tento modul zřízen pro 27 pracovníků a v Lanškrouně dokonce pro 50 uživatelů.

Poslední otázku, kterou jsem položil, byl dotaz na které další systémy a moduly mají USN napojeno.

„Propojení máme na modul USU. V současné době odlaďujeme přímé načítání dokumentů do USN jako jednacích bodů na zasedání zastupitelstva nebo rady. Úředník nemusí u dokumentu evidovaného v USU ukládat přílohy do počítače a odtamtud je přidávat do USN k jednacímu bodu, ale na pár kliknutí z dokumentu vytvoří jednací bod a zařadí ho do jednání.

Modul USN byl při implementaci instalován i s modulem UKO, ale ten na našem úřadě nevyužíváme.“

Město Moravský Beroun používá zatím propojení modulu pouze se spisovou službou Gordic a plánujeme napojení na modul UKO. Městský úřad Lanškroun taktéž propojení se spisovou službou a modul pro úkoly již využívá a navíc využívají i komunikaci s hlasovacím zařízením „MINISTR“.

Dovoluji si říci, že z daných odpovědí pracovníků, kteří s modul USN pracují a využívají jeho návazností a možností, vyplívá, že hodnotí práci i funkčnost našeho modulu USN pozitivně. Modul samozřejmě prodělává neustále kroky vpřed a na doplňování funkčností a výhod se neustále pracuje.

Zdroj: https://www.asi.cz/novinky/w10525100443815112019
Autor: Ing. Tomáš Appl - Produkt specialista, projekt manažer
Specialista, který Vám pomůže s efektivním zvládnutím GORDIC GINIS platformy v oblasti ekonomiky, mezd, personalistiky a řízení organizace.

Aktuální informace

Mostu k úspěchu, to je Gordic

08.12.2021

Podnikatelská platforma HELAS vydává první díl knižní trilogie Svou vlastní cestou, Most k úspěchu. V knize najdete i příběh Jaromíra Řezáček, zakladatele firmy Gordic. Jako první zavzpomínal na dětství a studentská léta, která zásadně ovlivnila jeho nejenom osobní, ale také profesní život.

více..

Webinář seznámil účastníky se Spisovou službou pro školy

02.12.2021

V blízké budoucnosti přibude školám další povinnost, a to vést spisovou službu v elektronickém systému spisové služby. Některé z nich ji už provozují, jiné se na tuto změnu teprve připravují. Zejména těm byl určen tento bezplatný webinář.

více..

Zavedení krizového ošetřovného a mimořádného příspěvku při karanténě

30.11.2021

Vláda dne 19.11.2021 schválila návrh na opětovné zavedení krizového ošetřovného.Rodiče, kteří budou doma se svými dětmi, budou mít nárok na ošetřovné po celou dobu uzavření školy, třídy nebo při nařízení individuální karantény dítěti.

více..

Výsledky soutěže THE BEST 2021

29.11.2021

Egovernment The Best 2021 je soutěžní sbírka nejzajímavějších projektů týkající se elektronizace veřejné správy v ČR. V rámci slavnostního večera byly 22.11.2021 v Obecním domě v Praze vyhlášeny výsledky.

více..

Gordic součástí Bakalářské konference

25.11.2021

Pardubice hostily další ročník Bakalářské konference, v pořadí už čtvrtý. Během dvou dnů si inspirativní atmosféry užívaly přes tři stovky účastníků a partnerů.

více..

Spustili jsme nový web Spisová služba pro školy

22.11.2021

Podle schváleného zákona o elektronizaci postupů orgánů veřejné moci (tzv. DEPO), budou školy povinny nejpozději ke dni 31.12.2024 vést elektronickou spisovou službu!  Proto jsme připravili pro školy zjednodušenou variantu ESS.

více..

Kybernetická bezpečnost a digitalizace v koaliční smlouvě

18.11.2021

Dne 8. listopadu 2021 představila nová vládní koalice koaliční smlouvu, která představuje základ jejich programu pro další čtyři roky. Co nás čeká v digitalizaci a kybernetické bezpečnosti?

více..

Webinář zdarma - spisová služba pro školy

16.11.2021

Zveme vás na bezplatný webinář o povinnosti vést spisovou službu v elektronické podobě pro orgány veřejné moci pořádaný ve spolupráci s firmou Microsoft.

více..

Prohlášení k atestacím elektronické spisové služby

12.11.2021

Prohlášení generálního ředitele firmy GORDIC k atestacím elektronické spisové služby (ESS):

více..

Společnost BBM s ČVUT a firmou GORDIC oslavila 30. výročí svého založení

08.11.2021

Dne 3.11.2021 se v Praze v Betlémské kapli uskutečnil koncert Ondřeje Havelky a jeho Melody Makers na počest oslav 30 let výročí založení firmy BBM.

více..

Podzimní vydání MAGAZÍNU EGOVERNMENT

05.11.2021

Už jste se začetli do podzimního vydání magazínu Egovernment s podtitulem "stavíme digitální chodníky" , který právě vyšel? 

více..

Trvale otevřený úřad může být realitou!

01.11.2021

Čím dál více lidí si zvyká na digitální služby a vyžaduje je i od měst a obcí. Ať už z důvodu, že se vrací z práce pozdě, považují cestu na úřad za zdržující nebo mají trvalé bydliště mimo obec. Osobní portál občana představuje jednoduchou cestu, jak těmto lidem vyjít vstříc.

více..

Konference CNZ 2021, DEPO – OVM

27.10.2021

Ve dnech 12.-14.10.2021 se uskutečnila odborná konference "Co po nás zbude", organizovaná stejnojmenným spolkem, který se problematice digitální kontinuity a důvěryhodnosti správy digitálních dokumentů ve veřejné i komerčním sektoru věnuje systematicky od roku 2006.

více..

Schválená novela PAP

25.10.2021

Dovolte, abychom vás informovali o schválené novele vyhlášky č. 393/2009 Sb.,o účetních záznamech v technické formě vybraných účetních jednotek a jejich předávání do CSÚIS a o požadavcích na technické a smíšené formy účetních záznamů (technická vyhláška) ze dne 21.9.2021.

více..

Gordic opět obhájil Top značku Superbrands

20.10.2021

Czech Superbrands, po roční pauze, opět ocenili TOP značky ČR, a nám je ctí, že i společnost, kterou zastupujeme mohla být u toho. Pečeť Superbrands se Gordicu daří obhajovat už tři roky po sobě.

více..

Přihlašujte projekty do EGOVERNMENT THE BEST 2021

18.10.2021

Nominace na Egovernment THE BEST 2021 byly spuštěny. Magazín Egovernment připravuje již 16.ročník soutěže o nejzajímavější projekt elektronizace veřejné správy v ČR.

více..

Jak můžete vzdělávat děti v kyberbezpečnosti zábavně?

14.10.2021

Například tím, že je zapojíte do projektu KRAJE PRO BEZPEČNÝ INTERNET, který připravil pro žáky základních a středních škol vzdělávací kvíz, ve kterém se vítězové mohou těšit na výhry v podobě mobilních telefonů, tabletů nebo fitness náramků.

více..

Změny v zákoně o DPH a formulářových podáních

13.10.2021

Dne 4.10.2021 byla vyhlášena ve Sbírce zákonů v částce č.158 - Vyhláška č.358/2021 Sb.,kterou se mění některé vyhlášky v souvislosti s přijetím zákona, měnící  zákon č.235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty a to ve znění pozdějších předpisů.

více..

Povinnost zveřejňovat metadata z úřední desky.

05.10.2021

GINIS toto řeší pomocí generátoru opendat a příslušné datové sady.Digitalizaci nezastavíme.Zasahuje také do oblasti veřejné správy, a to v případě zákona č. 261/2021, kterým se mění některé zákony s další elektronizací postupů orgánů veřejné moci.

více..

Pozvánka na konferenci „Digitalizace není náhrada papíru elektronickým dokumentem“

04.10.2021

Srdečně vás zveme na odbornou konfereci občanského sdružení CNZ - neboli  "Co po nás zbude", která se uskuteční ONLINE ve dnech 12.-14.10.2021.

více..

WEBINÁŘ ZDARMA - eSkartace - spolu se můžeme včas připravit

30.09.2021

Přišel vám z oblastního archivu pokyn využívat modul SPISOVNA a vyřazovat dokumenty formou tzv. e-skartace v prostředí Národního archivního portálu?

více..

Stavíme Gordické digitální chodníky

23.09.2021

Na mikulovské konferenci eGovernment 2021 Gordic představil ve stejnojmenné prezentaci verzi digitálních chodníků. A to jak těch interních, tak těch, které od úřadu vedou k vlastním zaměstnancům i občanům.

více..

ZLATÝ ERB 2021 a výsledky CELOSTÁTNÍHO KOLA

22.09.2021

Na konferenci ISSS v Hradci Králové byly 20.9.2021 slavnostně vyhlášeny výsledky již 23.ročníku populární soutěže o nejlepší webové stránky a elektronické služby měst a obcí. Soutěže se letos zúčastnilo více než 400 obcí a měst ze všech 14 krajů ČR.

více..

Digitalizace Prahy 13 díky GORDICU

20.09.2021

Díky iniciativě radního pro digitalizaci a evropské fondy Michala Drábka vznikl páteřní dokument ( Analýza a návrh digitalizace činností ZŠ a MŠ zřizovaných MČ Praha 13 ). Tato městská část dosud neměla strategii digitalizace služeb občanům s ohledem na kybernetickou bezpečnost.

více..

ZLATÝ ERB 2021 a vítězové KRAJSKÉHO KOLA ÚSTECKÉHO KRAJE

16.09.2021

Ceny vítězům krajského kola soutěže Zlatý erb o nejlepší webové stránky a elektronické služby byly v úterý 14.9.2021 předány při slavnostním ceremoniálu na Krajském úřadě Ústeckého kraje. Diplomy a ceny předal soutěžícím hejtman Jan Schiller.

více..

GORDIC opět patří mezi TOP 100 ICT společností ČR

13.09.2021

Zařadit se do tabulky významných ICT společností, které se v České republice angažují, není lehké. Vzhledem k velké konkurenci je ale daleko těžší si v ní udržet pozici na předních místech.

více..

Migrace systémů Gordic

08.09.2021

Vážení zákazníci, z důvodu migrace našich systémů na novou a výkonnější infrastrukturu budou v pátek 10.9.2021 od 21:00H do půlnoci nedostupné naše veřejné služby (webové stránky Gordic.cz, portály Gportal, ServiceDesk a Kybez). Děkujeme za pochopení.

více..

Jak být bezpečný při ONLINE nakupování

07.09.2021

Během covidové doby jsme vyměnili klasické nákupní košíky za ty virtuální. Podle výzkumů, 73% spotřebitelů používá k nákupu svůj telefon nebo tablet. Klasické reálné nakupování nahradilo to virtuální, a proto byste se měli řídit pár jednoduchými pravidly pro bezpečné nakupování.

více..

GORDIC podpořil bezpečnost prvňáčků

02.09.2021

Na první školní den se bezpochyby těšili nejenom všichni školáci, ale také jejich rodiče. Po dlouhém období, kdy jejich ratolesti procházeli distanční výukou, se totiž konečně opět vrátili do školních lavic. Některé z nich doprovázela i společnost GORDIC.

více..

GINIS Standard umožňuje externí zpracování slev

30.08.2021

Přeplněné popelnice a kontejnery na směsný odpad jsou strašákem nejedné obce či města. Úřady jsou nuceny hledat různé cesty, jak zpracování odpadů zefektivnit a zároveň stávající služby nezdražovat.

více..

Pardubický kraj získal Cenu CNZ v rámci soutěže IT projekt roku

26.08.2021

I letos byla udělena cena CNZ za mimořádný přínos pro oblast digitální kontinuity, důvěryhodnosti a dlouhodobého ukládání digitálních dokumentů. Tuto cenu získal Pardubický kraj za svůj projekt Digitalizace krajského úřadu.

více..

Elektronické podpisy, pečetě a časová razítka jednodušeji a levněji

23.08.2021

Klienti GORDIC se díky certifikovanému partnerství se Softwarem602 obejdou při kvalifikovaném elektronickém podepisování bez tokenů nebo čipových karet. Uživatelé systému GINIS nyní mohou podepisovat a pečetit jednodušeji a levněji.

více..

Obec Luková provozuje Spisovou službu SSD v Azure

12.08.2021

Obec Luková již dlouhá léta používá webovou Spisovou službu GINIS - Systém správy dokumentů (SSD) a nyní je důkazem toho, že cloudová řešení nejsou jen určena pro velké organizace.

více..

Jednoduše s GINIS Express SQL

09.08.2021

Má vaše organizace stále data na různých počítačích? Tak je na čase je sjednotit! GINIS Express SQL je informační systém vhodný pro menší organizace veřejné správy, městys, obecní úřady a příspěvkové organizace, které požadují cenově dostupné řešení, a přitom chtějí využít výhod databázového systému.

více..

Tradiční výroční konference eGovernmentu se blíží

04.08.2021

Ve dnech 6-8. září 2021 proběhne již 13.ročník výroční konference e-governmentu. Opět se bude konat na zámku Mikulov s tradičním programem, na kterém vystoupí řada zajímavých osobností eGovernmentu.

více..

Aplikace Městská policie ulehčuje práci strážníkům

30.07.2021

Vyspělé technologie dnes zasahují do každé oblasti našeho života. Nejinak je tomu i v Telči. V historickém městě je potřeba soustavně dohlížet na dění v centru. A to nejen v době prázdnin, kdy je plné turistů a konají se zde různé akce, ale i mimo sezonu.

více..

Web platformy KYBEZ v novém kabátě

28.07.2021

Na novém webu www.kybez.cz nyní ještě přehledněji najdete služby, nástroje i další cesty vedoucí ke zvýšení bezpečnosti vašich zařízení, domácností, případně vaší firmy nebo organizace, ve které pracujete či kterou vedete.

více..

Prestižní ocenění Czech Business Superbrands 2021

26.07.2021

Již potřetí získal Gordic ocenění Czech Business Superbrands 2021, a potvrdil tím, že patříme mezi obchodní značky s vynikající pověstí a excelentními výsledky.

více..

Nabídka zaměstnání

14.07.2021

Pro doplnění našeho týmu podpory v Novém Boru hledáme samostatnou osobnost s aktivním a tvůrčím přístupem, která má zájem o zaměstnání ve společnosti se smysluplným posláním. Hledáme posily na pozice Produktový specialista - pro Spisovou službu a Ekonomiku.

více..

GINIS jako Pozoruhodný produkt 2021

12.07.2021

Webový magazín BusinessIT.cz opět vydal seznam Pozoruhodných produktů z oblasti IT pro druhou půli roku 2021. Jsme hrdí na to, že v něm nechybí ani naše Spisová služba GINIS.

více..

Malebná obec Svojkov a její digitalizace

09.07.2021

Svojkov ležící v podhůří Lužických hor je nejen Vesnicí roku 2019, ale patří také k progresivním obcím v oblasti digitalizace. Hledá totiž cesty, jak pomocí technologií zefektivnit úřední procesy a usnadnit život nejen svým úředníkům, ale především občanům.

více..

Držte krok s dobou díky systému GINIS Express SQL

07.07.2021

GINIS Express SQL je určený především pro obecní úřady nebo příspěvkové organizace, které hledají moderní a zároveň jednoduché a cenově dostupné řešení. Přináší vysokou bezpečnost, jednodušší práci s daty i správu celého systému. 

více..

Gordic pomáhá Jižní Moravě

01.07.2021

Ani společnosti Gordic není lhostejný osud lidí, kterým bleskové tornádo zasáhlo do života a víc, než kdy jindy potřebují naši pomoc. Gordic se proto obrátil na Český červený kříž, který v postižených oblastech působí, a přispěl částkou 100 tisíc korun na obnovu dotčených obcí.

více..

ZLATÝ ERB 2021 a vítězové KRAJSKÉHO KOLA KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE

30.06.2021

Ceny vítězům ZLATÝ ERB o nejlepší webové stránky a elektronické služby měst a obcí byly slavnostně předány na Krajském úřadě Středočeského kraje. Mezi předávajícími byl za Gordic distributor, ředitel pobočky HAiDA s.r.o. Mgr. Luboš Socha.

více..

Balíček zákonů DEPO podepsán panem prezidentem

24.06.2021

Prezident republiky Miloš Zeman podepsal v pátek 18.června 2021 šest zákonů, mezi nimiž je i zákon ze dne 1.června 2021, kterým se mění některé zákony v souvislosti s další elektronizací orgánů veřejné moci, tzv DEPO.

více..

Drážní úřad - náš spokojený zákazník

22.06.2021

Drážní úřad se stal v roce 2015 jednou z mnoha státních institucí, které nesou označení služební úřad. A nám je ctí, že se řadí mezi naše spokojené zákazníky.

více..

Nové vydání časopisu Gorinfo je na světě!

18.06.2021

Pojďte se spolu s námi začíst do aktuálního čísla magazínu Gorinfo 1/2021. Prostřednictvím magazínu představujeme novinky a zajímavosti ze světa informačních systémů s primárním zaměřením na veřejnou správu.

více..

Gordic opět získal prestižní mezinárodní ocenění Top Rating

17.06.2021

Tento mezinárodní certifikát upozorňuje na výjimečnou kvalitu a důvěryhodnost ohodnocené společnosti. Hodnocení probíhá dle mezinárodně uznávané metodiky Dun & Bradstreet a zvyšuje prestiž firmy na trhu nejen v České republice.

více..

Diskuze na téma Zaměstnanec jako nejsnadnější terč kybernetického útoku

14.06.2021

Zajímá vás co zaznělo v první části konference Zaměstnanec jako nejsnadnější terč kybernetického útoku? Podívejte se na záznam této konference, ve které diskutovali Jan Dienstbier, Marko Antič a Daniel Hejda.

více..

Konference Rok informatiky 2021

07.06.2021

Tradiční konferenci ROK INFORMATIKY hostilo ve dnech 2.-4. června konferenční centrum Darovanský dvůr u Plzně. Konference byla zaměřena na IDENTITU a DIGITÁLNÍ ÚŘAD.

více..

Společnost GORDIC jako nejvýznamnější rodinná firma Česka

04.06.2021

Podle žebříčku časopisu Forbes se společnost Gordic řadí mezi špičky rodinných firem v Česku. Gordic opět dokázal obhájit svou pozici mezi nejvýznamnějšími podnikatelskými klany.

více..

WEBINÁŘ ZDARMA - Proč zvolit elektronickou spisovou službu

02.06.2021

Zveme vás na náš webinář - Proč se vydat cestou elektronické spisové služby. Webinář je vhodný nejen pro nové, ale  i pro stávající uživatele, kteří se chtějí ujistit, že elektronickou spisovou službu vedou podle pravidel.

více..

Město Dobříš jako spokojený zákazník modulu Mzdy a personalistika

31.05.2021

Mzdy a personalistika vnese pořádek do personální agendy a usnadní vám práci v evidenci zaměstnanců přes zpracování mezd až po odeslání výplatní pásky.

více..

Kdo se stal osobností Egovernmentu 2021?

27.05.2021

Minulý týden proběhlo slavnostní vyhlášení eOSOBNOSTI 2021, kde byli oceněni lidé, kteří se svojí prací zasloužili o posun elektronizace veřejné správy v ČR.Vyhlášení proběhlo na Občanské plovárně v Praze pod záštitou Magazínu Egovernment.

více..

Zaměstnanec jako nejsnadnější terč kybernetického útoku

25.05.2021

Kvalita a počet kybernetických útoků bez přestání roste! V současnosti zaznamenáváme zvýšený počet útoků typu ransoware, kdy se útočníci snaží získat data firem a dalších organizací, skrze nepozorné a nedostatečně vyškolené zaměstnance.

více..

Slavnostní vyhlášení eOSOBNOST 2021

18.05.2021

Již zítra proběhne slavnostní vyhlášení výsledků eOSOBNOST eGOVERNMENTU 2021! Slavnostní vyhlášení můžete sledovat online zítra 19.5.2021 od 19:00 hod.

více..

KYBEZ Iniciativa kybernetické bezpečnosti

14.05.2021

Posláním Iniciativy KYBEZ je snaha o bezpečnější digitální prostor a kvalitní život v něm. Informační, kybernetický prostor je a bude přirozenou součástí života a proto ho pojďme společně chránit.

více..

Akreditované školení spisové služby

10.05.2021

Máte zájem o ONLINE akreditovaná školení? V tuto chvíli se již můžete registrovat na akreditované školení, které proběhne 1.června 2021.

více..

Pozvánka na bezplatný webinář

07.05.2021

Dovolte nám Vás pozvat na bezplatný webinář k představení Cloudové spisové služby pro školy. Webinář se uskuteční 12.5.2021 od 10:00 do 11:30 hod. a je chystán ve spolupráci se společností Microsoft.

více..

Úspěšné GORDIC Region Tour

03.05.2021

Na konci dubna jsme úspěšně zorganizovali online konferenci GORDIC Region tour pro zákazníky GINIS EXPRESS.

více..

Online konference o kybernetické bezpečnosti

29.04.2021

Přijměnte naše pozvání na online konferenci s tématem - Aktuální hrozby a trendy v oblasti kybernetické bezpečnosti. Online konference proběhne 28.- 30. dubna 2021 od 10:00 hod.

více..

Projekt Digitální úřad

22.04.2021

Celá řada organizací, institucí a podniků již naplno využívá potenciál digitalizace a elektronických služeb, které se stále častěji ukazují jako pro dnešní dobu nenahraditelné. 

Proto bychom vám chtěli představit unikátní projekt Digitální úřad.

více..

online GORDIC Region Tour 2021

21.04.2021

Setkání jsou pořádána již od roku 2002. Cílem těchto setkání je především vzájemné předání zkušeností z praktického používání systému GINIS a prodiskutování možností jeho rozvoje.

více..

Hromadná konverzní pošta šetří čas i peněženku

16.04.2021

Doba, kdy úřady a organizace komunikovaly pouze prostřednictvím písemné podoby, je dávno pryč. I přesto, že jejich práce se čím dál více přesouvá do digitálního prostředí, některé úkony se neobejdou bez listinné podoby.

více..

Gordic podporuje studijní MBA program

13.04.2021

Gordic se již několik let snaží o bezpečnější digitální prostor a kvalitní život v něm, a tak dalším krokem je i podpora studijního programu Logistika na institutu MBA a profesního vzdělání při Vysoké škole logistiky o.p.s. v Přerově.

více..

Nominace eOsobnost 2021

09.04.2021

Máte kolem sebe kolegy, nadřízené, podřízené, o kterých jste přesvědčeni, že se svou prací a přístupem zasloužily o posun elektronizace veřejné správy v ČR? Pak neváhejte a nominujte je do této soutěže, kterou již několik let vyhlašuje Magazín Egovernment.

více..

Jsou data úřadů v bezpečí?

07.04.2021

Právě o tomto tématu se diskutovalo v online Studiu Egovernment, kde hlavním tématem byla KYBERBEZPEČNOST.

více..

Aktualizace všeobecných obchodních podmínek k 1.5.2021

31.03.2021

Seznamte se, prosím, s aktualizovaným zněním Všeobecných obchodních podmínkek společnosti GORDIC s.r.o., které začnou platit od 1.5.2021.

více..

Spisová služba pro školy a školky

30.03.2021

Máme pro vás moderní řešení, které vám umožní spravovat své dokumenty v jednoduchém a uživatelsky přívětivém prostředíPlatforma Spisová služba GINIS SSD 2021 kompletně pokrývá digitální komunikaci uvnitř úřadu se státními orgány i samotnými žáky a jejich rodiči.

více..

Novela vyhlášky o nákladech na závodní stravování

25.03.2021

Dne 17.3.2021 byla ve Sbírce zákonů v částce č. 49 vyhlášena Vyhláška č.129/2021 Sb., kterou se mění vyhláška č. 430/2001 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v organizačních složkách státu a státních příspěvkových organizacích.

více..

Kyberbezpečnost na úřadech

22.03.2021

V současné době bylo již několik úřadů napadeno hackery, kteří se snažili získat citlivá data, a tím ochromit chod daného úřadu. Často to ovšem bylo proto, že reakce těchto úřadů na varování byly laxní či opožděné! 

více..

Spokojenost dětí je pro nás nadevše

18.03.2021

Rodina je jednou z hodnot, na které si Gordic zakládá. Aktivně podporuje různé neziskové organizace, mezi které se řadí i Dětský domov Dolní Počernice. 

více..

Jak by měl vypadat Digitální úřad?

12.03.2021

Tak zní téma, které se bude probírat v Televizním studiu eGovernment, které proběhne 18. března od 14:00hod. Zveme vás ke sledování této poutavé debaty se zajímavými lidmi, kteří mají co říci k eGovermentu v České republice.

více..

Náš software ulehčuje úředníkům práci

09.03.2021

Stále více obcí se snaží svým úředníkům práci zjednodušit, a proto pořizují systémy, které administrativu výrazně ulehčí. Například Obecní úřad Libina se rozhodl doplnit  náš informační systém GINIS o další moduly - Práce a mzdy (PAM) a Personalistika (PER).

více..

GINIS nově napojen na aplikaci Centrální registr řidičů.

04.03.2021

Správní úřady mají povinnost zapisovat/lustrovat zákonem specifikované přestupky do Informačního systému evidence přestupků (ISEP). Uživatelé GINISu tak mohou činit přímo ze svých aplikací, bez nutnosti využívat Czechpoint.

více..

MFČR - Metodické pokyny a stanoviska

01.03.2021

Dovolujeme si vás upozornit na webové stránky Ministerstva financí ČR, na nichž jsou zveřejněny metodické pokyny a stanoviska určené pro orgány veřejné správy.

více..

eOSOBNOST eGOVERNMENTU 2021

26.02.2021

I v letošním roce se budou tradičně oceňovat ti, kteří se svojí prací zasloužili o posun elektronizace veřejné správy v ČR.

Opět tedy Magazín Egoverment sbírá nominace čtenářů do soutěže eOSOBNOSTI EGOVERNMENTU pro rok 2021.

více..

KYBEZ a jeho Iniciativa

23.02.2021

KYBEZ je téměř 10 let volným sdružením, platformou, provozovanou společností GORDIC pro organizační a technickou podporu efektivní spolupráce akademických institucí a komerčních firem.

více..

Sbírka právních předpisů územních samosprávných celků a správních úřadů

18.02.2021

Dne 3.2.2021 byl vyhlášen ve Sbírce zákonů v částce č.17 zákon č.35/2021 Sb., o sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů s datem účinnosti od 1.1.2022.

více..

Táborská škola provozuje GINIS v cloudu

16.02.2021

Základní škola Tábor využívá informační systém GINIS Express SQL v cloudu. Například v případě zdravotních problémů mohou zaměstnanci ekonomického oddělení platit faktury z domova.

více..

Letošní první konference Magazínu Egovernment

12.02.2021

Magazín Egovernment připravuje první konferenci v letošním roce s názvem BOD ZLOMU, která proběhne online 16.2.2021.

více..

HAiDA s.r.o. pomáhá hendikepovanému Jiříkovi

09.02.2021

Již několik let finančně přispíváme rodině Brejchovým, konkrétně synovi Jiříkovi na léčebné terapie v rehabilitačním centru SAREMA v Liberci. Týkají se jeho diagnózy - spastické kvadruparézy, po hypoxii mozku.

více..

Gordic přispěl k úspěšnému zpracování žádostí o ošetřovné na MPO

08.02.2021

Často až existenční potíže přinesla letošní pandemie rodičům, jejichž děti zůstaly doma. Osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) se doslova ze dne na den ocitly bez příjmů.Vláda na to reagovala vyhlášením dotačního programu Ošetřovné pro OSVČ.

více..

e-Generace a Gordic chtějí zlepšovat a inspirovat

03.02.2021

Nově vzniklá pracovní skupina ICTU e-Generace, která pod hlavičkou ICT UNIE sdružuje 30 talentovaných mladých lidí z předních firem a institucí v oblasti informačních technologií.

více..

Přehled legislativních změn pro rok 2021

26.01.2021

Dovolujeme si vás upozornit na zveřejněný článek Ministerstva financí ČR, který stručně a jasně shrnuje legislativní změny pro rok 2021.

více..

Online kurzy opět v nabídce

25.01.2021

Opět jsme pro vás připravili krátké online kurzy s praktickými ukázkami přímo v prostředí aplikace, kterých se na konci loňského roku zúčastnilo přes 200 z Vás. K modulu ESS - Elektronická spisová služba jsme na četné žádosti zařadili do nabídky i kurzy týkající se modulu MZD - Mzdy a personalistika. Přihlásit se můžete zde

více..

Gordic získá 100% podíl ve firmě BBM

19.01.2021

Společnost Gordic oznamuje akvizici společnosti BBM spol. s.r.o. Spojení obou firem má vysoký potenciál pro rozvoj stávajících i nových produktů a služeb, a to nejenom pro resort školství.

více..

Konference ISSS 2020 proběhla online

14.01.2021

Události spojené s pandemií loni přinutily organizátory akci přesunout do online prostředí. Všichni účastníci, kteří se připojili na dálku, nebyli ochuzeni o bohatý program a zajímavá témata.

více..

Umělá inteligence ve veřejné správě

12.01.2021

Magazín EGOVERNMENT, spolu se svými partnery, připravil speciální formát diskuzí - STUDIO EGOVERNMENT. Reaguje tak na skutečnost, kdy s ohledem na určitá omezení, není možné pořádat klasické semináře a konference.

více..

Ohlédnutí za školením našich produktů

23.12.2020

Letos jsme opět připravili řadu školení z oblasti vedení elektronické spisové služby a práce s ekonomickými agendami např. metodika účetnictví a rozpočtu, pokladna, pokladní doklady v praxi aj. Školení byla určena pro zájemce z obcí, měst, krajů a příspěvkových organizací.

více..

PF 2021

21.12.2020

Přejeme Vám klidné prožití vánočních svátků, ať se i v nadcházejícím roce 2021 ve zdraví opět sejdeme.

Těšíme se na další spolupráci.

více..

Aktuální číslo časopisu Gorinfo 2/2020

17.12.2020

Vyšlo nové číslo odborného časopisu Gorinfo. V tomto čísle najdete i malé ohlédnutí za rokem 2020, který přímo či nepřímo ovlivnil život každého z nás.

více..

Jste obec či příspěvková organizace?

15.12.2020

Držte krok s dobou díky systému GINIS Express SQL.

Informační systém GINIS Express SQL je určený především pro obecní úřady nebo příspěvkové organizace, které hledají moderní a zároveň jednoduché a cenově dostupné řešení.

více..

Otázky na téma účetní metody a postupy

15.12.2020

Dovolujeme si Vás upozornit na webové stránky Ministerstva financí ČR, na nichž jsou uvedeny odpovědi k otázkám týkající se zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví. Řešena je problematika uchovávání originálů paragonů, které jsou skenovány a rovněž problematika tisku účetních dokladů o zaúčtování.

více..

Nové stanovisko

15.12.2020

Bylo zveřejněno nové Stanovisko týkající se novely zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.

více..

Region tour - konference pro zákazníky

14.12.2020

Firma GORDIC tradičně uspořádala konferenci pro zákazníky s názvem Region tour. Bohužel díky vládním nařízením musela tato konference proběhnout on-line.

více..

Prohlížečka základních registrů

22.10.2020

Leží vám na stole petiční listy…

Petice

Zákon č. 85/1990 Sb. O právu petičním…§1, odst. 1 Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány… §2 Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno.

více..

Kurzy spisové služby online

21.10.2020

Připravili jsme krátké online kurzy užívání Elektronické spisové služby (ESS) s praktickými ukázkami přímo v prostředí aplikace. 

Vypsaná témata a termíny naleznete zde

Finanční okruhy (FIO) přichází s další novinkou

23.09.2020

Finanční okruhy (FIO), které komplexně řeší účetnictví, stavbu rozpočtu, evidenci bankovních výpisů, faktur a pokladních dokladů získaly další přívětivou vlastnost. Díky nové funkčnosti Platební terminál můžete provést úhradu příjmového dokladu platební kartou. 

více..

Nabídka práce

09.09.2020

Hledáme posilu do našeho týmu Podpory na pozici Produktový specialista - více informací zde.

Školení - Kybernetická bezpečnost organizace

19.06.2020

Počet kybernetických útoků se v České republice neustále zvyšuje. Ruku v ruce s tím rostou náklady na jejich řešení. Jakými znalostmi a dovednostmi by měli disponovat vaši zaměstnanci a na co by si měli dát pozor? Odpovědi na tyto otázky a další cenné dovednosti získají na školení Kybernetické bezpečnosti. Více informací a možnost přihlášení naleznete zde.

Elektronické skartace v ESS

10.06.2020

Elektronickou spisovou službu ESS z řady GINIS Express využívají desítky úřadů již přes 10 let. Za tu dobu v ní zaevidovali již velké množství digitálních dokumentů. A ty je třeba po uplynutí skartační lhůty řádně skartovat se souhlasem Národního archivu ČR (NAČR), popř. je jeho prostřednictvím archivovat.

více..

Omezení provozu

20.05.2020

Z technických důvodů budou v pondělí 25. 5. 2020 zaměstnanci společnosti HAiDA s.r.o. mimo své kanceláře. Kontaktovat je bude možné pouze mobilním telefonem. Služby spojené s distribucí modulů a aktivačním systémem nebudou dostupné. Rovněž nebude dostupný helpdesk ani mailové schránky zaměstnanců.

Gordic obhájil exkluzivní mezinárodní ocenění Top Rating

28.04.2020

Je nám velkou ctí, že naše firma opět splnila podmínky pro udělení certifikačního hodnocení „Top Rating“ od společnosti Dun & Bradstreet. Díky němu jsme se zařadili do elitní skupiny českých a slovenských firem, které splňují přísná kritéria.

více..

Nové Gorinfo

14.04.2020

Vyšlo nové číslo odborného časopisu Gorinfo, který pravidelně informuje o novinkách a zajímavostech ze světa informačních systémů. K přečtení je zde ve formátu pdf.

Služby Gordicu jsou poskytovány v plném rozsahu

08.04.2020

Celosvětové šíření koronaviru COVID-19 je těžkou zkouškou a zároveň výzvou pro nás všechny. Navzdory ztíženým podmínkám pandemie a nouzového stavu jsou služby naší společnosti zachovány v plném rozsahu.

více..

Metodický pokyn ke zpracování mezd v souvislosti s mimořádnými opatřeními COVID-19

02.04.2020

Byl vydán metodický pokyn ke zpracování mezd v GINIS Express MZD v souvislosti s mimořádnými opatřeními COVID-19. Pokud Vám nedorazil systémem oznamení v aplikaci MZD, vyžádejte si ho u svého servisního zastoupení.

Kybernetická bezpečnost je dnes existenční nutností

01.04.2020

Hackerské útoky, úniky osobních údajů, ransomware či programy s cílem paralyzovat informační systém oběti - to je jen krátký výčet hrozeb, které na nás ve světě jedniček a nul čekají bez nadsázky na každém kliku.

více..

Prevence Ransomware - doporučené postupy

13.03.2020

Jste na správné cestě k zabezpečení vašich dat. Základní informace čtěte v přiloženém letáku a pro nezávaznou kalkulaci si napište na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  nebo volejte na telefonní číslo 602 454 293.

více..

GINIS Express v cloudu

13.03.2020

Umíte si představit, kolik starostí vás opustí, když přejdete na CLOUD? Základní informace čtěte v přiloženém letáku a pro nezávaznou kalkulaci si napište na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo volejte na telefonní číslo 602 454 293.

více..

Březnová školení se nekonají

12.03.2020

Vzhledem k současné zdravotní situaci se březnová školení neuskuteční. O náhradních termínech budete informováni e-mailem a prostřednictvím našich webových stránek. Jedná se o: 

více..

Omezení provozu

03.03.2020

Dne 11. 3. 2020 bude omezen provoz společnosti HAiDA s.r.o. z důvodu odstávky vodovodního řadu. Elektronické služby (helpdesk, aktivace, hot-line, …) budou po celou dobu dostupné.

Jednodušší cesta ke kontrole plnění usnesení

07.01.2020

Krátce na začátek, co to vlastně USN je a k čemu se používá? USN je zkratka modulu „USNESENÍ A PORADY“, jak již název napovídá, jedná se o přípravu a tvorbu materiálů pro zastupitelstva a rady obcí a měst. Samozřejmostí je možnost vedení a zpracovávání porad a komisí jakéhokoliv druhu.

více..

PF 2020

19.12.2019

Příjemné prožití svátků vánočních a šťastný vstup do nového roku

       Vám přeje HAiDA s.r.o.

 

 

více..

Uzavření roku 2019 a zahájení nového roku 2020 v elektronické spisové službě GINIS Express

18.12.2019

Nezapomeňte provést kroky důležité pro uzavření končícího roku 2019 a přechod na nový rok 2020. Tedy uzavření deníků roku 2019 a otevření deníků nových. Návod naleznete v uživatelské příručce.

více..

GINIS Express je připravený na zpracování eNeschopenek

17.12.2019

Od 1. ledna 2020 zahájí ČSSZ ostrý provoz systému eNeschopenky (byla přijata zákony č. 259/2017 Sb. a č. 164/2019 Sb.). Elektronické zpracování přinese zjednodušení v předávání informací mezi nemocnými, ČSSZ, lékaři a zaměstnavateli. Zásadně se tak zjednoduší tok informací.

více..

Na severu Čech proběhla akreditovaná školení ke spisové službě

16.12.2019

Cenná a zajímavá akreditovaná školení absolvovali v posledním čtvrtletí tohoto roku úředníci pracující s elektronickou spisovou službou z obcí, krajů, měst i příspěvkových organizací. Školení se konala v Novém Boru, Liberci, Hradci Králové a Lovosicích, kde se 114 účastníků dozvědělo, jak správně legislativně vést spisovou službu.

více..

Akreditace ekonomických školení

03.12.2019

Pokračujeme v rozšiřování nabídky akreditovaných školení v ekonomické oblasti. Ministerstvem vnitra ČR nám byly nedávno uděleny akreditace na dalších pět vzdělávacích programů průběžného vzdělávání pro úředníky územních samosprávných celků:

více..

Legislativní změny pro ověřování

20.11.2019

Dne 6. 11. 2019 vyšel nový zákon č. 279/2019 Sb., který mění některé zákony na úseku vnitřní správy, a to  i zákon o ověřování, a vyhláška č. 280/2019 Sb., která mění vyhlášku č. 36/2006 Sb. o ověřování shody  opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu, ve znění pozdějších předpisů, s účinností  od 21. 11. 2019. Jedná se o tyto dvě změny:  

 

více..

Novela zákona se významně dotýká i jmenných rejstříků

15.11.2019

Byť na první pohled přinesla novela § 64, odst. 5 zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě (dále jen "ZOA") jen technickou změnu v rozsahu položek, které mohou být vedeny ve jmenném rejstříku, v rámci které původci přišli o možnost využívat rodné číslo, skutečnost je jiná. 

 

více..

Výpočet DPH a zaokrouhlování

30.10.2019

V kontextu změn v DPH se nyní setkáváme s dotazy ohledně vstupu zaokrouhlení do základu daně. Někteří uživatelé prý toto požadují dokonce na základě různých absolvovaných školení. Níže je odkaz na oficiální vyjádření Finanční správy, kde je jasně uvedeno: 

… z důvodu zachování stejného daňového přístupu k zaokrouhlovacím rozdílům, nevstupuje ani v tomto případě zaokrouhlovací rozdíl do základu daně a nepodléhá tak dani.

více..

Oznámení

18.10.2019

Z technických důvodů budou v úterý 22. října 2019 zaměstnanci společnosti HAiDA s.r.o. mimo své kanceláře, kontaktujte je prosím na jejich e-mail případně mobilní telefon. 

 

 

 

 

Spisovou službu čekají zásadní změny

07.10.2019

Třetího října loňského roku přijala vláda usnesení č. 630 o provedení analýzy informačních systémů pro správu dokumentů a služeb vytvářejících důvěru pro elektronické transakce ve veřejném sektoru. Cílem projektu mělo být zjištění, v jakém stavu se reálně nachází výkon spisové služby ve státní správě. Ve vzorku 76 vybraných subjektů tak byly zastoupeny všechny kategorie původců: zákonodárci (sněmovna, senát), ministerstva, soudy či správní orgány (například Státní energetická inspekce). 

více..

Ransomwarová krize se stále zhoršuje

01.10.2019

Celá řada důkazů nasvědčuje, že ransomware útoky jsou čím dál větší a sofitikovanější. Přitom ještě před několika lety patřil tento škodlivý software mezi relativně málo používané nástroje.

Dnes jde o jeden z nejčastějších a nejúčinnějších způsobů, jak získat pěknou sumu peněz nebo zajímavá data, případně obojí. 

více..

Změny DPH dle novely zákona č. 235/2004 Sb.

27.09.2019

Dnem 1.10.2019 přichází k účinnosti novela zákona o DPH a zároveň končí přechodné období od 1.4.2019, které bylo pro změny vyhrazeno.

Do všech modulů produktových řad GINIS Standard i GINIS Express, které pracují s DPH, byla zapracována změna výpočtu DPH shora.

 

více..

Pomohli jsme vyřešit publikaci materiálů pro členy zastupitelstva a radních

03.09.2019

Publikace materiálů všem členům zastupitelstva a radním je standardní součástí agendy GINIS Standard – Usnesení porady (USN). Tuto agendu dlouhodobě a spokojeně využívá i Krajský úřad Libereckého kraje. Jelikož ve státní správě dochází k maximálnímu odbourávání papírové podoby předávaných materiálů, byla na agendu USN přenesena veškerá činnost související s předáváním materiálů před jednáním i po projednání. 

více..

Vyřizování dokumentů pod stejným číslem jednacím

02.09.2019

K problematice dokumentů vyřizovaných pod stejným číslem jednacím uvádíme, že toto řešení považuje Národní archiv za zcela nevhodné v případě výkonu elektronické spisové služby. Správné a standardní řešení je tyto dokumenty spojit pomocí spisu. Staré dokumenty není potřeba opravovat a vkládat do spisu, takto pořízené a vyřízené dokumenty jsou dle výkladu legislativy firmou GORDIC správně.

více..

Léto začalo milníkem ve světě elektronických pečetí

17.07.2019

Přestože je kvalifikovaná elektronická pečeť relativně novým nástrojem eGovernmentu, počet úřadů ji využívajících stále stoupá. Vedle ústředních správních orgánů (např. České školní inspekce) jsme ke službě I. Certifikační autority připojili i řadu měst a obcí. Kvalifikované pečetě tak najdete na elektronických dokumentech vniklých na městských úřadech od Znojma po Nový Bor. A další instalace stále přibývají. 

více..

Hodnocení AAA v Bisnode CZECH Stability Award

14.06.2019

Hodnocení CZECH Stability Award probíhá na základě finanční i nefinanční bonity firmy. Vyjadřuje aktuální stav, finanční situaci a další faktory. Výsledná známka z desetistupňové škály tak reflektuje stav několika významných ukazatelů, které vychází z historické stability firmy i jejího potenciálu do budoucna. Nejlepším hodnocením je stupeň AAA. Právě této známky dosáhl GORDIC.

více..

Konference Chytrý a bezpečný úřad nabídla exkurzi do světa Smart City a kybernetické bezpečnosti

10.06.2019

Dne 30. května společnost GORDIC uspořádala konferenci zabývající se tématy chytrých měst a kybernetické bezpečnosti. Vystoupila řada odborníků, kteří představili již existující chytrá a bezpečná řešení i budoucí vize a směřování těchto oblastí.

více..

Akreditovaná školení

05.06.2019

Ministerstvem vnitra ČR nám byla udělena akreditace na další tři vzdělávací programy průběžného vzdělávání pro úředníky. Tentokrát z oblasti spisové služby. 
Termíny konání budou zveřejněny v sekci Školení.

více..

GINIS je připraven na změny při dotazování do základních registrů

22.05.2019

Agendový informační systém GINIS disponuje potřebnými funkčnostmi pro podporu omezení požadovaného rozsahu údajů při dotazování do Registru obyvatel/Registru osob.

více..

Změna DPH

18.04.2019

27. 3. 2019 vyšel ve sbírce zákon (č. 80/2019 Sb. známý také jako „Daňový balíček“. Ten nabude účinnosti  1. 4. 2019. Zákon přináší spousty drobných změn, zapracování změn plynoucí ze směrnic EU, přeřazení sazeb a dalších.

více..

Díky Gordicu vyřeší organizace společně GDPR i kybernetickou bezpečnost

18.04.2019

Ulehčení každodenní práce, splnění aktuální legislativy, dlouhodobá udržitelnost, pohodlné užívání a zaručená bezpečnost. Přesně na těchto základech staví GORDIC svá řešení kybernetické bezpečnosti a GDPR.

více..

Proběhlo setkání uživatelů produktů edice GINIS® Standard

18.04.2019

Dne 29. 03. 2018 proběhlo, v příjemném prostředí hotelu Ludmila, tradiční setkání uživatelů produktů GINIS Standard. Cílem setkání bylo seznámit uživatele s novinkami v produktové řadě Ginis® Standard a informovat je o rozvoji naší společnosti.

více..

Akreditované školení

27.02.2019

Naše společnost získala, po posouzení akreditační komisi, akreditaci vzdělávací instituce s číslem AK/I-41/2018.

Současně byl akreditován první vzdělávacích kurz.  AK/PV-611/2018 - Metodika účetnictví a rozpočtu organizací veřejné správy. 

Jičín

27.02.2019

Už i v srdci  Českého ráje, ve městě Jičín - moje město rada schválila pořízení  elektronického hlasovacího zařízení pro účely veřejného zasedání Zastupitelstva města. Systém je bezdrátový a je propojen s naším systémem GINIS. Jsme rádi, že se další město připojilo k rozvoj.

Stali jsme se členy IPSD

27.02.2019

Začátkem roku 2019 jsme se stali firemními členy Institutu pro správu dokumentů. Institut je profesní organizací sdružující specialisty na problematiku správy informací a dokumentů v České republice.

více..
All Rights Reserved HAiDA, s.r.o. © 2019, Webdesign by LE CLAVERA s.r.o.