487 722 291
NASTAL ČAS PŘEJÍT NA CLOUD
Umíte si představit, kolik starostí Vás opustí?
OSOBNÍ PORTÁL OBČANA
Elektronická komunikace mezi občanem a úřadem.
SPISOVÁ SLUŽBA PRO ŠKOLY
S naší spisovou službou to zvládne každá škola.
icon7

odborná
školení

Společně s našimi partnery disponujeme zázemím  autorizovaných odborníků a silnými metodickými týmy, které jsou garantem vysoké kvality odborných i akreditovaných školení.

icon8

Produktové
řady

Moduly zajišťující pohodlnou digitalizaci ekonomických agend, řízení lidských zdrojů, spisové služby či správních agend. Řešení je dodávané v řadách GINIS Standard a GINIS Express.

Cloudové
prostředí

Moderní a chytrý způsob zabezpečení provozu vaší organizace, který přináší řadu výhod. Nemusíte řešit zálohování dat, aktualizace softwaru ani náklady na cestovné.   

podpora
zákazníků

Provádíme komplexní konzultační a poradenské služby týkající se vlastního aplikačního softwaru. Řešíme nejen programové funkčnosti, ale i požadavky na hardwarové a softwarové vybavení.

S používáním individuálních hardwarových prostředků na zajištění kvalifikovaného e-podpisu, jako jsou tokeny, čipové karty, je spojena řada komplikací, počínaje nutností aktualizace až po riziko jeho ztráty či zneužití. 

S potřebou autorizovat elektronický dokument se dnes setkal prakticky každý, zejména pak ve veřejnoprávní oblasti. Podepisování dokumentů vzniklých v prostředí tzv. veřejnoprávního podepisujícího upravuje novela zákona č. 297/2016 Sb., ze které vyplývá povinnost používat tzv. kvalifikovaný elektronický podpis. K němu je však potřeba nejprve získat osobní kvalifikovaný certifikát, který se musí vygenerovat přímo na tzv. kvalifikovaný prostředek. Tím může být například token nebo čipová karta.

Nejenom z důvodu rizika ztráty a komplikované obsluhy tokenů a čipových karet a souvisejících nároků na evidenci osob, které je používají, ale zejména z důvodu vysokých nákladů na pořizování rostoucího počtu elektronických pečetí a razítek tímto způsobem, organizace postupně přistupují k jejich nahrazení digitálními prostředky pro vzdálenou správu a používání certifikátů, která umožňuje snadnější realizaci e-podpisů, pečetí a časových razítek za výhodnější paušální náklady.

Například v nejpoužívanějším informačním systému GINIS v české veřejné správě se certifikáty uživatelů s podpisovými právy ukládají na spolehlivý kvalifikovaný prostředek HSM (hardware security modul), který je provozován v bezpečném datacentru s certifikací TIER III a ke kterému se jednotliví uživatelé důvěryhodně autentizují přímo z informačního systému na svém počítači, tabletu nebo mobilním telefonu. Z těchto zařízení pak mohou jednoduše podepisovat dokumenty.

Řešení kvalifikovaných elektronických podpisů a pečetí v rámci platformy GINIS je založeno na službě SecuSign pro práci s elektronickými dokumenty od společnosti Software602.

„Takto podepsané dokumenty neputují internetem a jsou stále bezpečně uloženy v systému, ve kterém byly vytvořeny a schváleny, tedy v elektronické spisové službě, přičemž veškerou odpovědnost za zabezpečení certifikátů nese dodavatel služby SecuSign, tedy společnost Software602. Úředníkům odpadá i pro mnohé obtížná manipulace s tokeny nebo čipovými kartami, a výrazně se snižují provozní náklady díky možnosti pořizovat certifikáty za paušální poplatek dle velikosti organizace,“ upozorňuje na výhody řešení Jakub Fiala, ředitel odboru Technologie třetích stran ze společnosti Gordic.

E-podepisování a e-pečetění v praxi
Pohodlnou digitalizaci všech agend a snadné plnění požadavků české i evropské legislativy zajišťuje většině organizací v české veřejné správě integrační platforma GINIS. Jedním z nařízení, které musí v rámci svých činností organizace respektovat, je evropské nařízení eIDAS upravující oblast elektronické identifikace, ověřování a důvěryhodnosti služeb.

GINIS s integrací služby na certifikované podepisování a pečetění SecuSign nabízí řešení, které jednoduše a s výrazně nižšími provozními náklady pokrývá všechny potřeby v této oblasti a šetří čas úředníků i velké množství papíru. Dodavatelem služby SecuSign je společnost Software602, která je kvalifikovaným poskytovatelem služeb eIDAS s povolením Ministerstva vnitra ČR na provoz služby vzdáleného podepisování a pečetění a je zapsána v katalogu poskytovatelů služeb cloud computingu Ministerstva vnitra. Poskytuje tedy dostatečné garance všem organizacím, a to nejen těm z veřejného sektoru. Díky integraci do systému GINIS mohou nyní všechny organizace využívající elektronickou spisovou službu používat i ekonomicky a provozně výhodné řešení kvalifikovaných elektronických podpisů a pečetí.

V Petřvaldě a Dobříši už schvalují i vzdáleně
S ohledem na legislativní požadavky i snahu optimalizovat činnosti úředníků zavedlo tento moderní a komfortní způsob podepisování digitálních dokumentů i město Petřvald. Na Městském úřadě Petřvald nyní možnost podepisovat a schvalovat dokumenty digitálně bez nutnosti použití tokenu usnadňuje práci přibližně 30 úředníkům pracujících v platformě GINIS. „Jako správce IT úřadu oceňuji, že odpadla nutnost pořizovat tokeny, že mohu kdykoliv přidělovat a odebírat práva pro využívání certifikátů i že podpisové certifikáty, pečetě, razítka i další nástroje jsou uloženy v cloudu, což s sebou nese vyšší míru zabezpečení,“ vysvětluje Jiří Kaplan, správce IT města Petřvald. „Značnou ekonomickou výhodou je pak skutečnost, že v rámci varianty umožňující za paušální poplatek neomezené použití podpisů a časových razítek už úřad nemusí platit za každý elektronický podpis nebo pečeť,“ dodává.

S primárním cílem ušetřit a zajistit shodu s legislativními požadavky si službu vzdáleného podepisování, pečetění a časových razítek pořídili i na Městském úřadě v Dobříši. „Za hlavní výhodu považujeme vyřešení kvalifikovaného pečetění dle platné legislativy při současném snížení provozních nákladů. V minulosti jsme konverze prováděli a podepisovali s využitím osobních certifikátů, nikoliv přes služby eIDAS, a obnova platnosti certifikátů a tokenů se stále prodražovala.

V rámci elektronické spisové služby GINIS nám řešení společnosti Software602 umožňuje za měsíční paušál výhodněji čerpat neomezený počet pečetí i časových razítek s certifikáty pro všechny zaměstnance,“ říká Radek Svajčík, správce informačních a komunikačních technologií Městského úřadu Dobříš. „Další výhodou je možnost podepisování z mobilního telefonu, což v případě umístění certifikátů na fyzických tokenech nebylo možné,“ dodává.

Vzdálené podepisování a pečetění, prováděné v prostředí elektronické spisové služby, dosud není u organizací veřejné správy standardem.

Tyto projekty mohou být inspirací, jak by mohly organizace veřejné správy snadno vyřešit legislativní povinnosti související s používáním a ověřováním kvalifikovaných elektronických podpisů, pečetí a razítek a zároveň zefektivnit práci svých úředníků a ušetřit provozní náklady.

◼Pomáháme Vám usnadnit Vaši práci◼

 

e-pečeť.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktuální informace

Boom s aplikacemi na analýzu rizik (NIS2). Pozor, které vybíráte!

25.04.2024

V oblasti kybernetické bezpečnosti hraje analýza rizik klíčovou roli při identifikaci a zmírňování hrozeb pro informační systémy a data. Prováděním analýzy mohou organizace účinně vyhodnocovat rizika, což jim umožňuje zavádět vhodné bezpečnostní kontroly. 

více..

Téma Diplomachain zaznělo i na konferenci Trendy a technologie 2024

22.04.2024

Tato tradiční událost, která se koná již několik let na Vysoké škole polytechnické v Jihlavě, slouží pro setkání významných zástupců průmyslu v Kraji Vysočina se studenty a akademickými pracovníky VŠPJ. Konference se zaměřila na několik klíčových oblastí, od informatiky až po průmysl.

více..

Obec Svojkov pokračuje v digitalizaci úřadu, používá náš GINIS Express

15.04.2024

Svojkov ležící v podhůří Lužických hor je nejen Vesnicí roku 2019, ale patří také k progresivním obcím v oblasti digitalizace. Hledá totiž cesty, jak pomocí technologií zefektivnit úřední procesy a usnadnit život nejen svým zaměstnancům, ale především občanům.

více..

Novinky o verzích

MVČR - metodický výklad k problematice výkonu spisové služby

05.04.2024

Ministerstvo vnitra zveřejnilo na svých stránkách dokument s názvem Metodické výklady k problematice výkonu spisové služby v elektronických systémech spisové služby.

více..

Osobní portál občana - Přihlášení občana pomocí Bank iD

21.03.2024

V nové verzi osobního portálu občana (OSP) přibyla možnost přihlášení občana pomocí bankovní identity, tzv. Bank iD. Přihlášení občana v rámci centralizovaného "veřejnoprávního" řešení, pomocí NIA

více..

Prohlášení k přípravě produktů „Matrika“ ve vztahu k projektu eMatrika

16.02.2024

Společnost GORDIC ujišťuje své dlouholeté partnery, kterým poskytuje podporu matriční agendy v rámci svých informačních systémů GINIS Express (WMAT-Matrika) a GINIS standard (MTK-Matrika),

více..
All Rights Reserved HAiDA, s.r.o. © 2019, Webdesign by LE CLAVERA s.r.o.

Informace o cookies

Když kliknete na „Přijmout všechny soubory cookie“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na vašem zařízení, což pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.

Nastavení cookies


Používáme následující soubory cookies

Při návštěvě jakékoli webové stránky je pravděpodobné, že stránka získá nebo uloží informace na vašem prohlížeči, a to většinou ve formě souborů cookie. Můžou to být informace týkající se vás, vašich preferencí a zařízení, které používáte. Většinou to slouží k vylepšování stránky, aby fungovala podle vašich očekávání. Informace vás zpravidla neidentifikují jako jednotlivce, ale celkově mohou pomoci přizpůsobovat prostředí vašim potřebám. Respektujeme vaše právo na soukromí, a proto se můžete rozhodnout, že některé soubory cookie nebudete akceptovat. Když kliknete na různé tituly, dozvíte se více a budete moci nastavení změnit. Nezapomínejte ale na to, že zablokováním některých souborů cookie můžete ovlivnit, jak stránka funguje a jaké služby jsou vám nabízeny.

Tyto cookies jsou nezbytné k tomu, aby Webové stránky fungovaly, takže není možné je vypnout. Většinou jsou nastavené jako odezva na akci, kterou na Webových stránkách sami provedete, jako je např. bezpečnostní nastavení, přihlašování, vyplňování formulářů. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookies nebo o nich posílal upozornění. Mějte na paměti, že některé stránky bez těchto souborů nebudou fungovat. Tyto soubory cookies neukládají žádné informace přiřaditelné ke konkrétní osobě. Tyto cookies můžeme nastavovat my nebo poskytovatelé třetí strany, jejichž služby na stránkách používáme. Tyto soubory cookies neukládají žádné informace přiřaditelné ke konkrétní osobě.
Tyto cookies slouží ke zlepšení fungování Webových stránek. Umožňují nám rozpoznat a zjistit počet návštěvníků a sledovat, jak návštěvníci používají Webové stránky. Pomáhají nám zlepšovat způsob, jakým Webové stránky fungují, například tak, že umožňují uživatelům snadno najít to, co hledají. Tyto cookies neshromažďují informace, které by dokázaly identifikovat Vaši osobu. Pomocí těchto nástrojů analyzujeme a pravidelně zlepšujeme funkcionalitu našich Webových stránek. Získané statistiky můžeme použít ke zlepšení uživatelského komfortu a abychom učinili Vaši návštěvu Webových stránek zajímavější pro Vás jako uživatele.